Vacature - ICT Servicedesk Engineer - V/M/X

Join our team

Wij zoeken een ICT Servicedesk Engineer -  V/M/X voor onmiddellijke aanwerving.

De Algemene Centrale van het ABVV (AC-CG) verleent diensten aan werknemers en verdedigt hun belangen in een twintigtal sectoren waarvan de bouwnijverheid, de scheikunde, de schoonmaak, de dienstencheques, de textiel, het glas, de bewaking, de sociale economie, slechts enkele voorbeelden zijn. De Algemene Centrale is met haar 450 werknemers, verspreid over het ganse land, binnen de ABVV-familie, de groep die ten dienste staat van het grootste aantal aangesloten leden. De Algemene Centrale streeft ernaar om een voorbeeldwerkgever te zijn, met grote aandacht voor het persoonlijk en professioneel welbevinden van haar personeel.

De job

Het IT-team staat in voor de vertaling van strategische en tactische doelstellingen naar innovatieve (technische) oplossingen en performante dienstverlening. Als ICT Servicedesk Engineer ben je samen met het IT-team een belangrijke schakel in de ondersteuning en het uitbouwen van de IT-infrastructuur. Je bent ook een van de tweetalige aanspreekpunten voor IT-gerelateerde dienstverlening.

Je komt terecht in een warm team met grote diversiteit. Ons IT-team bestaat uit zowel interne collega’s als externe experten. Onze cultuur wordt gekenmerkt door een aangename sfeer, collegialiteit, kameraadschap en grote bereidheid om elkaar te helpen.

Je bent een enthousiast, flexibel, dynamisch persoon en klaar voor een boeiende uitdaging? Lees dan verder en waag je kans!

De voornaamste aspecten uit het takenpakket bestaat uit

  • Je staat in voor de operationele continuïteit en de beveiliging van de IT-infrastructuur.
  • Je bepaalt mee de evolutie van technische oplossingen en hun architectuur.
  • Je formuleert concrete initiatieven tot verbetering, vernieuwing en automatisering van de IT-oplossingen en de dienstverlening aan de afnemers.
  • Je hebt een grote automatiseringsreflex en hebt kennis over en ervaring in het Microsoft Power Platform (oa Powershell).
  • Je bent gericht op dienstverlening aan gebruikers en je beschikt over expertise over de IT-oplossingen die zij gebruiken (oa MS Office 365).
  • Je hebt een analytische geest die problemen snel kan in kaart brengen, documenteren en communiceren.

Wie ben je?

We zijn op zoek naar een overtuigde teamspeler, die ook autonoom kan werken.

  • Nieuwsgierig en leergierig: de vragen ‘waarom’, ‘wat’ en ‘hoe’ houden je bezig. Levenslang leren en je permanent aanpassen aan een snel veranderende (IT) wereld is voor jou een basisattitude.
    Je wordt warm van technologie en permanente innovatie en je legt de lat daarbij hoog. Nieuwe uitdagingen zijn je cup of tea. Je hebt een duidelijke visie op IT maar je staat open om die via  nieuwe inzichten aan te passen.
  • Communicatief: Je maakt makkelijk contact met mensen. Informatie en kennisdelen met collega’s en eindgebruikers is een vanzelfsprekendheid. Je deelt je kennis met collega's. Je kan je de IT-visie  van de organisatie en het IT-team eigen maken en die uitdragen.
  • Afnemergericht: Verantwoordelijkheid en initiatief nemen behoren tot je basiskenmerken. Je kan actief luisteren naar problemen en feedback van gebruikers en stakeholders. Je beschikt over een “hands-on-mindset”. Je staat op zorgvuldigheid en kwaliteit en de meetbaarheid ervan.
  • Oplossingsgericht: Problemen zijn voor jou minder een obstakel dan een opportuniteit om te groeien. Je overlegt met collega’s wanneer nodig. Werk dynamisch prioriteren, afhandelen en tijdig escaleren maakt deel uit van je basiscompetenties.

Profiel

Je hebt minstens 3 jaar ervaring als ICT Servicedesk Engineer in een IT-team. Je beschikt over expertise in het gamma aan Microsoft front-end en back-end producten. Microsoft Certificering (vb MCSA) is een plus.

Je kennis over telecom, VOIP-technologie en security is aanzienlijk en je hebt ervaring met ITIL voor IT-governance.

Of je hebt als schoolverlater een informaticadiploma met specialisatie in IT-infrastructuur op zak.

Je kan je vloeiend uitdrukken in het Nederlands en het Frans.
Je begrijpt, spreekt en leest vloeiend Engels.


Werkplaats

Je werkt in het hartje van de hoofdstad op wandelafstand van het Centraal Station: Hoogstraat 26-28, 1000 Brussel.

Wat bieden wij

  • Een uitdagende job binnen een militante organisatie in volle technologische transitie;
  • Een contract van onbepaalde duur;
  • Een aantrekkelijk loon ;
  • Maaltijdcheques;
  • Hospitalisatie- en groepsverzekering;
  • Begeleiding en coaching om professioneel verder door te groeien;
  • Aandacht voor een goede werk-privé balans.

Geïnteresseerd?

Is dit de job die je op het oog hebt en wil je onze collega worden?

Stuur dan je cv met motivatiebrief per mail ten laatste op 11/02/2022 naar jobs@accg.be of via traditionele post naar de Algemene Centrale van het ABVV, t.a.v. De Voorzitter Werner Van Heetvelde,  Hoogstraat 26/28 – 1000 Brussel