Voldoet uw arbeidsreglement aan de verwachtingen?

Elke werknemer die ergens in dienst treedt, wacht een exemplaar van het arbeidsreglement van het bedrijf. Groot is de verrassing van tal van werknemers die plots een document in handen krijgen dat 20 jaar op de teller heeft staan. Het gebeurt weleens dat dit document, hoewel het heel belangrijk is voor de werknemers, in de tijd is blijven hangen. Nochtans is de maatschappij in al die jaren flink veranderd. Het arbeidsreglement regelmatig vanonder het stof halen, kan met andere woorden een nuttige oefening zijn.

Een kwaliteitsvol arbeidsreglement is goed voor zowel de werknemers als voor de werkgevers, want het gaat om duidelijke regels. Het laat weinig ruimte voor interpretatie. Wist je overigens dat het arbeidsreglement digitaal kan zijn?

Onze brochure "Het arbeidsreglement - Checklist" laat toe de inhoud van uw arbeidsreglement door te lichten met de hulp van een oefening met enkele casussen die u kunt natrekken. Eenmaal doorlopen, kunt u vervolgens bepalen of uw arbeidsreglement up-to-date is of niet. Indien het antwoord negatief is, moeten er met andere woorden stappen gezet worden in de richting van het bijstellen van dit document.

Download hier de brochure

Website voor het elektronisch indienen van het arbeidsreglement