Schoonmaaksector: kies niet voor de laagste prijs maar voor kwaliteit

De Europese sociale partners van de schoonmaaksector hebben samen een gids ontwikkeld: ‘De beste waar voor zijn geld kiezen’. Het doel: klanten stimuleren om voor kwaliteit te kiezen.

De Europese sociale partners van de schoonmaaksector hebben samen een gids ontwikkeld: ‘De beste waar voor zijn geld kiezen’. Hiermee willen ze de klanten in de schoonmaaksector overtuigen om voor kwaliteit te kiezen, en om zich in openbare of private aanbestedingen niet enkel door de prijs te laten leiden.

Een opdracht toekennen enkel op basis van de laagste prijs leidt immers onvermijdelijk tot lacunes in de kwaliteit en tot onwettige praktijken.

Deze gids laat de klanten toe om de offerte te bepalen die het meest voldoet aan hun wensen en voorkeuren. Hij maakt hen ook waakzaam voor de risico’s wanneer ze toch  kiezen voor de laagste prijs. Daarnaast geeft de gids ook een overzicht van de Europese regels inzake openbare aanbestedingen.

Op de laatste pagina’s van de gids vind je praktische evaluatietabellen die toelaten om heel concreet de beste bieder te selecteren. Dat gebeurt op basis van 3 fases: de uitsluitingsfase, de selectiefase en de toewijzingsfase.

Download hier de gids.

Afbeelding verwijderd.